ORANGE (-BEREIK) ZUIGT

Ja, ik stapte dus over naar Orange. Na negen jaar trouwe aanhanger van Vodafone, voormalig Libertel te zijn geweest. Waarom? Omdat ik dan tenminste voor Ä10,00 per maand onbeperkt naar mijn lief kan bellen. (En zo ook naar alle andere Orange-klanten, maar ik ken er verder niet zoveel.) Wij hadden namelijk al maanden allebei heeeeLe hoge telefoonrekeningen en geen zin om ons onderlinge telefoonverkeer op een lagere pit te zetten. Na wat rond gespit te hebben kwamen we tot de conclusie dat alleen Orange en Telfort daar een goede oplossing voor hadden. En we kozen voor Orange, mooie site, mooie folders en volgens beiden is de Orange-dekking in Nederland uitstekend. En als het eens mis gaat en je moet binnen ÈÈn minuut terugbellen naar hetzelfde nummer, dan vergoed Orange de kosten van die eerste minuut (oid). Nou, dat zouden ze ook niet zomaar zeggen. Dus we gingen ervoor… Orange moest het worden.

En nu?

Nu erger ik me dagelijks kapot. Want het Orange-bereik is superslecht! We zijn in ons huis nauwelijks bereikbaar, het kraakt en het doet en zelfs in de tuin lukt het (met 1 streepje) nauwelijks om een fatsoenlijk telefoongesprek te voeren. Aan mijn IJsselsteinse bureau is het al niet veel beter. Daar zit ik dan met mijn zakelijke relaties aan de lijn, tegen het raam geplakt om ze goed te kunnen verstaan. Als ik met diezelfde zakelijke relaties aan de lijn door het land rij dan is het helemaal bar en boos, de verbinding wordt regelmatig verbroken…

En dat bellen met mijn lief voor 10 euri in de maand? Dat komt er in de praktijk op neer dat we alles twee/drie keer moeten herhalen. En dat is niet leuk als je net heel zwoel ‘schatje ik hou van je’ zegt. Dus als hij dan toevallig in ons huis is dan bel ik maar even naar ons 010-nummer, wat natuurlijk niet in die 10 euri zit. Dat zuigt!

Dus het gaat in ons geval nergens over dat ‘Orange to Orange’, maar tot mei 2007 zitten we er maar mooi mee. Gelukkig hebben ze een mooie site en sms’en ze altijd als de belbundel op is. Helaas doen ze dat altijd om een uur of vier ‘s nachts (echt waar), maar ze doen het wel. Das dan weer wel mooi van Orange.

Dit vind je misschien ook leuk...

28 reacties

  1. Avatar Wendy schreef:

    het bereik is idd slecht van hun… van T-Mobile trouwens ook en daarom had/heb ik dus nog steeds vodafone. Ik zit tot november nog aan hun vast maar ik denk dat ik dan toch voor slechter bereik ga. Mijn rekeningen zijn ook niet zo netjes 😉

  2. Avatar sander schreef:

    Hoi Dieuwke,

    Het bereik met je Orange mobiele telefoon heeft niets te maken met je @home-verbinding (zowel telefoon als internet). Hoe lang maak je al gebruik van Orange? Heb je je SIM-kaart al in een andere telefoon geprobeerd en hoe was het bereik toen? Probeer dit als eerste en mocht het niet lukken om een beter bereik te krijgen, neem dan contact op met Orange.

  3. Avatar Elfje schreef:

    Dit is zo herkenbaar!nIk heb een Orange abbo voor 15 euro per maand, en mijn bereik is ook super slecht.nIn mijn eigen huis heb ik ook geen bereik, als ik wil bellen moet ik naar buiten gaan om een beetje te kunnen praten. Dan alsnog valt het gesprek soms weg, of hoor je elkaar amper. nIk heb de klantenservice al een paar keer gebeld, maar die zegt doodleuk dat ze kunnen zien dat ik wel kan bellen, (als of je 100x vraagt: WAT ZEG JE?! bellen noemt..) dus dat ik mn abbo niet kan opgeven.nDus ik zit er 2 jaar aan vast. Heel fijn..nnVoor mensen die een abbo willen nemen bij Orange; denk er goed over na! n

  4. Avatar steven schreef:

    Ik woon in Bergen (dichtbij Alkmaar) en het bereik is echt om te huilen. Overal waar je bent binnenshuis heb je geen bereik. ook op school midden in alkmaar geen bereik. Als je in deze omgeving woont is Orange geen aanrader.

  5. Avatar alies schreef:

    Ik en mijn vriend hebben een abonnement bij orange. Wij hebben dat abonnement sinds oktober 2005 ze hadden bij de Veronica gids een leuke aanbieding 16,25 betalen en hun verdubbelen dat naar 32,50en je krijgt een gratis toestel. Ik heb ondervonden dat het bereik zeer slecht is want ik kan buiten staan te bellen wil ik iemand bellen omdat het binnen helemaal niet wil.

    Heb vele malen gebeld naar orange alleen verbeterd het bereik hiervan nog niet. Ook al noteren ze het steeds wel ze doen er niks mee. Ze vertellen me zelfs dat de telefoon niet goed is voor hun netwerk nou beetje raar dat ze dan zo`n telefoon cadeau doen.

    Heb ook brieven gestuurd heb alles uitgelegd en ook gevraagd waarom ze nog steeds van die leuke reclame maken: WIL JE ALTIJD KUNNEN BELLEN EN ALTIJD BEREIKBAAR ZIJN EN DIRECT EEN SMS VERSTUREN. Dat dit dus zo allemaal even kan nou, ik weet wel dat het niet bij mij werkt want wil ik bellen en gebeld worden dan kan dat binnen sowieso niet want ik moet nu echt in de kou buiten staan te bellen en dat nu met de kou is niet echt lekker en een sms versturen dan mag ik soms wel 20 keer op het knopje versturen klikken voordat de telefoon pas het sms je wil versturen.

    Orange verteld me steeds dat ik wel gebruik van mijn telefoon maak en vaak bel.
    Ook kunnen ze zien dat ik toch bel met mijn telefoon, maar hoe vaak ik het gesprek moet beëindigen omdat ik niets meer hoor, daar kijken ze niet naar!! Ik heb het abonnement bij hun en kan er niet nog een afsluiten omdat me dat te duur word en ik ben afhankelijk van mobiel want heb geen vaste telefoon.

    Orange kan verder helemaal niks voor me doen ik heb gewoon pech gehad. Want ze hebben een netwerk garantie voor buiten te bellen en buiten heb ik goed bereik zeggen ze wat soms ook niet zo is maar goed. En een contract ben je aangegaan en daar zit je aan vast.

    Als iemand me probeert te bellen krijg ik vaak smsjes binnen met daarin van dit nummer heeft u 2 keer gebeld. Ik ben niet goed bereikbaar als ik altijd bereikbaar wil wezen dan moet ik eigenlijk de telefoon buiten hebben hangen en dan geluk hebben dat ik de telefoon hoor.

    Ik vind het jammer dat orange ook helemaal niet met een tegenvoorstel komt. Nee ik heb gewoon pech want ik kon er wel vanaf als je binnen 5 dagen wanneer je het toestel hebt ontvangen niet tevreden bent dan kun je het nog opzeggen maar nu helemaal niet. Maar in die 5 dagen kom je er niet direct achter of je goed of niet goed bereik hebt want dan ben je juist de telefoon aan het uit testen hoe alles werkt en nummer overzetten.

    En ik kan er wel vanaf dan moet ik het abonnement afkopen en dat gaat me teveel kosten.

    Ik ben het echt zat en ik ben niet de enige want mijn vriend heeft het zelfde en die werkt buiten en die heeft ook vaak geen bereik terwijl die dus nog wel BUITEN werk.

    Orange bedankt me wel voor het melden van de klacht en daarmee klaar!! is dit nu service?!?!?
    Wat kan ik hier aan doen, want ben niet van plan langer door te gaan met iets waar ik niks aan heb.

    mensen om me heen die het over orange hebben raad ik sterk af om dat te nemen. en dan bellen ze op en dan horen ze het en dan zien ze er vanaf maar mij is nooit verteld wat voor bereik ik heb.

  6. Avatar niels schreef:

    Ik heb ook vet vaak geen bereik thuis heb ik beneden geen bereik maar in mun kamer weer wel.. en int weekend als uit gaa heb ik geen bereik en als ik int dorp afspreek bij bijvoorbeeld de appiehein ofzo.. dan sta ik daar te w8e en als andere niet kunnen komen ofzo uiteindelijk kunnen ze me niet bereiken omdat ik geen bereik heb int dorp vaak.. waarom doet orange hier niks aan vroeger had ik met orange gewoon normaal bereik maar nu vaak weer niet..

  7. Avatar Jannie schreef:

    Ik hoor wel vaker dat het Orange-bereik ‘vroeger’ beter was. Raar is dat…
    Je zou toch denken dat dat andersom zou zijn, steeds meer masten, steeds beter.

    Wij hebben inmiddels opgezegd, nog drie maanden, dan zijn we er vanaf.

  8. Avatar mandy schreef:

    Ik verkoop dat Orange abonnement met 2 jaar lang 50% korting, en het is echt onvoorstelbaar hoe slecht het bereik is. Ik hoor zoveel reacties van mensen die het wel willen, alleen het om de provider afslaan. Waardeloos dus!!!

  9. Avatar Jos schreef:

    Voor mij geen Orange meer, zit met precies dezelfde problemen. Thuis binnen geen bereik en buiten heel slecht. En Orange maar vol blijven houden dat er buiten ‘normaal’ bereik zou zijn. GEEN ORANGE DUS MEER!!!

  10. Avatar Stefan schreef:

    Orange zuigt inderdaad. Ik heb een maand geleden net een abbonement afgesloten voor een jaar. Ik heb toen gekozen voor Orange omdat ze de goedkoopste zijn.
    Nou, dat klopt. Want als je geen bereik hebt valt er niet veel te bellen. Lekker goedkoop dus.
    In gebouwen is het bereik te treurig voor woorden. Gasten die naast me zitten hebben 100% bereik (KPN, Vodafone) en ik op een goeie dag één streepje.
    Ik hoop dat ze er snel wat aan doen, maar ik ben bang dat de enige remedie overstappen naar een andere provider is.

  11. Avatar henri schreef:

    Orange is zeker behoorlijk slecht, heb zelf steeds problemen met mijn toestel maar ze zeggen eigenlijk gewoon dat het mijn probleem is en meer dan steeds weer terug sturen (wat nu al 4 keer gebeurt is) kunnen ze niets doen terwijl ik Orange Premier heb waarvan je verwacht dat je goede service hebt, nou echt niet.

    En ja het bereik is ook 10 keer niks

  12. Avatar Erik schreef:

    Nou bedankt voor de info. Ik was juist van plan om morgen een geweldig lucratief Orange abbo te nemen. Metro actie. Ga ik nu dus mooi niet doen.

  13. Avatar Jannie schreef:

    Goed dat je even hebt gegoogled dan Erik!
    Je zult nu in ieder geval geen spijt krijgen…. In mei loopt ons Orange-kraak-uitstapje af, pfffjiew!

  14. Avatar Sander schreef:

    Ha, leuk om die berichten als oud-Orange-medewerker te lezen !!!!!

    Binnenhuis-dekking wordt bij geen enkele provider gegarandeerd. Heb zelf Happy-Hours en moet zeggen dat ik er fijn gebruik van maak. En wat betreft overige dekking; er zijn slechte plekken in NL. maar dat heb je ook bij de andere providers.

    Rangschikking providers:
    1) KPN
    2) Vodafone
    3) Telfort
    4) Orange
    99) T-mobile

  15. Avatar Jannie schreef:

    Nou Sander, bedankt voor je input als Orange-kenner… ;-), maar vóór Orange zat ik negen jaar bij Vodafone en had ik helemaal nergens last van. Binnen of buiten, ik had overal bereik waar ik nu alleen nog de beste KraaK ontvang!

    Maaaaaaaaaaaaaaar nog maar 1,5 maand,
    dan ga ik weer lekker terug.

  16. Avatar Karin schreef:

    ik word wild van orange, ik verlang ook weer terug naar vodafone!!
    Ik denk dat ik hem ga afkopen want dit werkt gewoon niet!! Is t-mobile ook zo slecht??? Ik meende van niet maar als ik het hier lees….

  17. Avatar Tom schreef:

    nou karin ik zit momenteel bij T-Mobile
    en zo te lezen is dat (gelukkig) stukken beter dan 0range in elk geval, ik heb beneden in m’n huis ook geen bereik maar geen enkele provider garandeerd
    binnenhuis-dekking,
    dat is omdat we in betonnen dozen
    leven tegenwoordig, ( volgens T-Mobile ) daardoor zijn we vaak buiten bereik
    ( of je moet ff 1 zendmast in je huis bouwen of naast 1 zendmast gaan wonen ofzo )
    maar dat lijkt me ook geen optie.
    maar even alle gekken op 1 stokie,
    ik kom uit Hoorn en voor mij is het
    T-Mobile Netwerk uitstekend behalve beneden in m’n woning dan staat er vaak buiten bereik van netwerk op m’n mobiel, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewent & ik maak er ook geen probleem meer van ik leg m’n mobiel maar boven en bel ook boven, & heb nergens meer last van wie weet kan je hier wat mee…

  18. Avatar ikkus schreef:

    ik zie hier alleen maar ablementen maar geen prepaid heeft daar niet iemand evaring mee???????

  19. Avatar dieuwke schreef:

    sinds 4 dagen heb ik slecht bereik met mn foon. orange abbonemen. kan dat aan een laptop liggen of aan de nieuwe vaste foon aansluiting die allebei via @home kabel gaan ???

  20. Avatar Carina schreef:

    OW geweldig ik zat te twijvelen tussen oragne of Voda, maar dan mag het wel 5 euro duurder zijn maar orage komt er niet in!!!!

  21. Avatar Natasja schreef:

    Ik heb nooit problemen gehad met orange tot een paar maanden geleden!
    Ik had me voor happy hours aangemeld dat ging een paar maanden goed, tot ik niet meer kon bellen ‘s avonds tijdens happy hours dus heb ik het uit laten schakelen! dat ging 3 maanden goed. tot vorige maand toen hadden ze happy hours gewoon weer aangemeld! Ze hebben nu al 2 maanden geld van me beltegoed afgehaald en heb daar melding van gemaakt! Ze zeggen dat er niks over in het bestand staat dat ik het had uitgeschakeld dus heb nu gewoon pech en krijg me beltegoed gewoon niet terug!!!
    Voor mij nooit meer orange

  22. Avatar Niels schreef:

    Duidelijk allemaal reacties van mensen die niet weten hoe dit soort zaken binnen een telecomprovider worden opgepakt en verwerkt.

    Het mogelijk duidelijk zijn dat aanbieders niet voor 1 klant een nieuwe zendmast gaan plaatsen. Ook kan een klant voor afsluiten contract zelf de dekking in zijn regio bekijken, maar dit zal niemand ooit doen…

    Daarnaast lees ik niet meer dan 15 reacties, dus de andere 1.3 miljoen klanten van Orange zijn kennelijk wel tevreden.

    En dat gezeik over die happy hours moet ook gewoon eens ophouden. Mensen zoals ik die wel 35 euro per maand aan een contract kunnen uitgeven, kunnen over het Orange netwerk na 8 uur ‘s avonds ook niet meer bellen, omdat het hele netwerk verstopt zit met die gierige pre-paid bellers die voor een kwartje op de eerste rij willen zitten.

  23. Avatar Jannie schreef:

    *grijnz*….

    Dit is slechts mijn eigen Orange-ervaring die op mijn weblog en dus op “het net” staat en waar mensen af en toe spontaan op blijven reageren Niels…

    Ook jij natuurlijk bedankt voor je hartstochtelijke reactie! Wel grappig overigens dat je schrijft dat het Orange-netwerk ‘s avonds na achten plat ligt, omdat er even iets teveel mensen aan het bellen zijn… daar heb ik bij Vodafone nou helemaal geen last van en dáár had ik het nou over! 🙂

  24. Avatar Lonneke schreef:

    Ik heb sinds een jaar een orange 20 abo, al sinds het begin heb ik hier problemen mee, maar laatste tijd lijkt wel of deze erger worden. Binnenshuis heb ik nooit dekking gehad, en heb altijd al met de telefoon tegen het raam geplakt moeten zitten of buiten moeten staan. Daar verwachte ik ook niet zoveel van. Maar ik verwachtte wél dat ik buitenshuis bereik had, in ieder geval wel in Rotterdam, Brussel, Antwerpen etc. de grote steden. Helaas. Ik ben het nu echt zat, heb de instellingen staan dat er automatisch naar netwerk gezocht meot worden, maarelke 15 minuten moet ik handmatig op zoek naar netwerk. Dit in wat een grote stad genoemd mag worden. Sinds kort is het ook zo dat als ik wakker wordt ik geen bereik heb,( 7 uur) tussendoor geen bereik heb, en na 10 uur s avonds ook niet. ik woon echt niet in een boeren gat, ben een groot deel van de dag buiten en nog geen bereik. Echt te schandalig voor woorden

  25. Avatar Niels schreef:

    Heb je dit probleem ook aan Orange voorgelegd Lonneke?
    En wat was hun reactie hierop?

  26. Avatar sander schreef:

    Lonneke,

    Heb je jouw simkaart al eens met een ander, simlock-vrij, toestel geprobeerd en hoe was toen je bereik ????

  27. Avatar Niels schreef:

    Wat Sander bedoelt is dat het onmogelijk is dat je zowel in R’dam, Antwerpen EN Brussel geen ontvangst hebt.

    Daarnaast is Orange niet verantwoordelijk voor het bereik van buitenlandse providers, maar vraagt slechts toegang tot dit netwerk voor Nederlandse Orange simkaarten.

    Ook is niet elke buitenlandse aanbieder een zogenaamde “roaming partner”. De aanbieders die dit wel zijn zijn op internet terug te vinden.

    Even ook zelf actie ondernemen mensen!

  28. Avatar elize schreef:

    Heerlijk geen bereik, straling is zeer slecht voor de gezondheid al duizenden mensen zijn hierdoor ziek, ook ik! Lees S.v.p de site Stopumts.nl of Milieuziektes.nl !!!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *