MOVING ON

Goodmoring sunshine, koffie!

Een uurtje later hebben we ons boeltje gepakt en zijn we klaar voor vertrek. Op naar weer iets nieuws, daar hebben wij altijd weer zin in.

Dag Port 9, je bent een aanradertje! Mooie plekken, heerlijk bij de zee met ligbedden erbij, een leuke bar en top sanitair. Gewoon douchen met een normale douchemengkraan, dus zonder dat je iedere 2 tellen op een knop moet drukken. 5 sterren voor Port 9!

Maar ik dwaal af, we are moving on!

Twee bochten verder stuiten we al op een rij auto’s. Oh joh, dat is de rij al voor de ferry!

Marcus blijft met de Chevy in de rij en ik loop de hele file langs om tickets te gaan scoren. Die rij is lang! Hopelijk ben ik snel genoeg en passen we er zo nog op. De ferry komt al binnen!

Deel 1 is gelukt. Ik heb de tickets en ben weer bij de Chevy.

En ja hoor, deel 2 lukt ook, we staan erop.

Dag Korcula!

Na een half uurtje varen zijn we terug in de ferryhaven van Orebic. We dachten weer twee keer met een ferryboot te moeten gaan om op het vaste land te komen, maar (nu we even beter opletten) Peljesac blijkt een schiereiland ipv een eiland. We zijn er dan wel vanaf Ploce naar toe gevaren, maar aan de andere kant bij Ston, rijden we er straks zo vanaf.

De TomTom stuurt ons direct vanaf de ferry naar deze weg. Als we er eenmaal op rijden dan wil hij ons er iedere keer vanaf halen door ons naar links te sturen. Dit zijn echter allemaal hele smalle steegjes! Dus wij maar door over die weg langs het water. Rakelings langs badende mensen en voetgangers die ons allemaal aankijken…. Marcus vindt het helemaal niks, maar ik vind het wel goed voor onze fotoreportage 😁.

Gelukkig, er komen wat auto’s in het zicht en uiteindelijk draaien we een “normale weg” op. Nu gaan we rijden! Op naar het vaste land, op naar het zuiden!

En ik blijf natuurlijk druk in de weer met mijn fotoreportage voor de beste show-off van onze roadviews.

We zijn al bij Ston en gaan dus het vaste land weer op.

Onderweg zie je wel veel van die uitkijk plekken, waar je even van de weg af kunt voor een pauze of een foto. Dit zijn echter vaak wel een beetje van die viezige spots waar een bepaalde penetrante geur hangt.

Wij zijn nu gestopt bij een parkeerterreintje ter hoogte van Primorje. Even 700 meter naar beneden lopen en houd je je pauze gewoon in een gezellige beachbar!

Straks natuurlijk ook weer 700 meter naar boven, maar dat is straks. Eerst lekker eten!

Zo, we hebben de 700 meter opwaarts ook gehaald en zijn alweer op weg.

We zijn onderweg naar camping Kate. Over gehoord van een Duits vrouwtje, tijdens de afwas op de camping in Betina en ook gevonden op campercontact. Deze camping ligt 7 km voorbij Dubrovnic, is niet te duur en je kunt van daaruit prima met een bus of watertaxi een bezoek brengen aan Dubrovnic.

Daar is Dubrovnic al, we rijden er boven langs.

Iets verderop zien we de ommuurde oude stad liggen. King’s Landing! (Moet ik het er nog bij zeggen? Het Lannister onderkomen in Games of Thrones.)

We laten het voor nu nog even achter ons, maar we gaan daar zeker naar toe!

Ja hoor, we zijn er, camping Kate.

We hebben het meest zuidelijke punt van onze reis bereikt. Van hieruit gaan we weer stijgen en dat doen we via een stukje Bosnie. Maar eerst… Dubrovnik!