TERUG NAAR ITALIË

Ja ja, het is weer tijd voor een roadtrip! Aangezien het vorig jaar zo goed beviel, vertrekken we nu ook weer in de avond. Het is 20:15 uur als we vertrekken en we gaan proberen de nacht door te rijden om zo al ver in de richting te komen van waar we naartoe willen…. En dat is dus midden/zuid Italië! In 2016 deden we al een rondje Noord Italië, toen met tent en B&B/hotelovernachtingen en toen keken we op de camping nog jaloers naar de mensen met een camper. Nu hoeft dat niet meer want wij zijn nu lekker met onze Chevy 😉

De reis verloopt voorspoedig, we rijden de hele nacht door, doorkruisen België, Luxemburg en Zwitserland en bereiken de Italiaanse grens vlotjes. De één rijdt en de ander leeft een beetje mee of slaapt (Marcus rijdt wel een beetje meer, maar okay) en alleen voor tank- en sanitaire stops staat de Chevy even stil. We hebben een nieuw tolkastje (Fulli) die voor alle benodigde landen geldt, dat is ook lekker als je rijen dik voorbij kunt op weg naar de poort met een T erboven 🙂

Hier hadden we onze zinnen opgezet en dat is ons gewoon gelukt in 20 uur, want om kwart over vier komen we aan bij Lago Trassimeno.

Via campercontact zoeken we een leuke camping aan het meer.

Camping Listro, daar is ie al.

En we vinden meteen toch een mooi plekkie op deze camping! Heerlijk, nu gaan we onze rijprestatie eens even goed vieren.

Kijk, zo blij ben ik met ons eerste plekkie!

Marcus is blij dat ie zit en die verroert geen vin meer, maar ik sleep mijn stoel nog even naar de waterkant, daar waar het laatste zonnetje schijnt.

De camping heeft ook een leuk restaurant dat opent om zeven uur. Wij schuiven meteen aan, proost schat, we zijn terug in Italië en nu gaat het grote rondreis-genieten (met Chevy!) beginnen.

Het restaurantje is top! We eten een heerlijke pizza en drinken een karafje wijn en dan… rollen we 50 meter terug naar de Chevy, want ehhh we zijn wel een beetje moe uiteraard.

Lekker slapen dus, tot morgen!