DE WADDENZEE

Als je ooit in de buurt bent met je camper, camperparkeerplaats Jachthaven Noordergat kun je zeker bezoeken. Echt supermooi en schoon sanitair en direct aan dit mooie uitzicht.

Marcus heeft de motor al gestart, we gaan varen! Om 12:00 uur vertrekt de boot vanaf jachthaven Lauwersoog.

De stuurman verteld hoe we het gaan doen met z’n veertienen op de rescueboot BMS Pioneer…

Anno 2020 is dat dus niet alleen met reddingsvesten maar ook met spatschermen en mondkapjes. Ik heb de mijne verkeerd om op, maar dat had ik niet door :-D.

De haven uit en de Waddenzee op!

Al gauw komen we langs een zandplaat waar zeehonden op liggen te chillen.

Heee wat hebben we hier? Jawel, de Engelsmanplaat! Er wordt uitgebreid over verteld door de stuurman, die de boot trouwens vaker stil legt om iets over de omgeving te vertellen.

En verder is het gewoon genieten van het varen, de zeewind, het water en de uitzichten op zeilbootjes en vogels in de lucht.

En dat varen gaat er af en toe ruig aan toe!

En dan zit je er ineens ZO bij.

Het is eigenlijk net even te koud voor zo’n nat pak, maar in de wind droogt het ook wel weer redelijk snel op en het blijft supermooi op het water!

Na bijna anderhalf uur varen is de haven weer in zicht. Dit was wel een top uitje!

We laten de stuurman en zijn rescueboot achter en gaan even bijkomen van dit alles in het restaurant.

Dat is best lekker bijkomen zo!

Nog weer even wat vis kopen in het zaakje naast het restaurant…

En de warme Chevy in want het is al met al toch nog een beetje fris met al die wind en wolken en na dat natte pak.

Zo, wij zijn weer on tour. Ja dreig maar weer hoor wolkendek, wij zitten lekker weer hoog en droog.

We hebben alweer een camping weten te reserveren voor vanavond, maar eerst gaan we nog even naar Zoutkamp want daar heb ik iets over gelezen.

Zoutkamp, met dat haventje en die gekleurde huisjes op de kade is inderdaad leuk voor een drive-trough.

En nu op naar Feerweerd, op naar camping en jachthaven Aduarderzijl.

Ja hoor, we zijn er!

We krijgen weer een plekje aangewezen, deze keer zonder commentaar op banden of “in 1 keer goed” instructies ;-).

Kleine leuke camping aan een water. We staan met zijn allen in een rondje op een veld. EN ze hebben Alpaca’s.

We gaan lekker naast de Chevy zitten, ja het lijkt weer allemaal heel donker op de foto, maar dat is deze keer omdat ie tegen de zon in genomen is :-D.